Może to więc być przepływ informacji różnego charakteru, transfer wartości kulturalnych i artystycznych, komunikatów reklamowych, przekaz treści naukowych czy działalność oświatowa zakładając, że treści są przenoszone z jednego kraju do odbiorców w innym kraju lub w innych krajach. Założenie takie czyni zatem nieistotnym częste spory co do tego, czy komunikowanie międzynarodowe za pośrednictwem mediów masowych jest „informacyjne”, „propagandowe”, „ideologiczne”, „polityczne”, „kulturalne”, „oświatowe” itp. Można się w literaturze zachodniej spotkać niekiedy z poglądem, że jest ono przede wszystkim polityczne i propagandowe, ponieważ państwo zastrzega sobie zazwyczaj kontrolę nad przekazami masowymi kierowanymi za granicę. Można się z tym zgodzić, ale z zastrzeżeniem, że polityczny charakter oddziaływania nie jest domeną tylko środków masowych, ale także wszystkich innych form działalności angażującej treści szeroko pojętej kultury, oświaty itp.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: